Opis
PREMIERA NA SCENIE MARGINES
Martin Crimp
„Twarzą do ściany”
FEWER EMERGENCIES
reżyseria: Iwo Vedral
scenografia: Tomasz Brzeziński
opracowanie muzyczne: Maria Rumińska
obsada: Milena Gauer, Grzegorz Gromek, Leszek Spychała, Marek Szkoda
TERMIN PREMIERY: 6 lutego 2010, godz. 21
KOLEJNE SPEKTAKLE: 7 lutego, godz. 21,
11, 12, 16, 18, 20, 21, 23, 24, 25 lutego, godz. 21.15
bilet ulgowy 13 zł
O spektaklu:
W „Twarzą do ściany” bohaterowie wpadają na niecodzienny pomysł, będący rodzajem gry familijnej — postanawiają „zaprojektować” rodzinę. Wymyślają okoliczności poznania dwojga ludzi, czuwają nad rozwojem ich znajomości, aż do zawiązania się klasycznego związku. Towarzyszy temu analiza emocji i uczuć stworzonych „ludzi”. Bohaterowie-demiurdzy nie zawsze są ze sobą zgodni — często spierają się, szczególnie w sprawie motywacji psychologicznych poszczególnych postaci, które skutkują coraz niebezpieczniejszymi zachowaniami. I raptem okazuje się, że spoza zamierzonego obrazu szczęśliwej rodziny, wyziera małe, ludzkie piekiełko niedomówień i wzajemnych oszustw. Bohaterowie w przestrzeń w pełni kontrolowanej gry wpuszczają własne fobie i resentymenty, przerzucają zło do wykreowanego świata. Tekst Crimpa można traktować jako protest przeciwko przemocy we wszelkich jej przejawach, od tej codziennej, jaką stosują wobec siebie najbliżsi, rodzina, pozorni „przyjaciele”, aż po ekstremalne sytuacje, gdy fala przemocy zalewa całe społeczeństwa.
Martin Crimp
„Twarzą do ściany”
FEWER EMERGENCIES
reżyseria: Iwo Vedral
scenografia: Tomasz Brzeziński
opracowanie muzyczne: Maria Rumińska
obsada: Milena Gauer, Grzegorz Gromek, Leszek Spychała, Marek Szkoda
TERMIN PREMIERY: 6 lutego 2010, godz. 21
KOLEJNE SPEKTAKLE: 7 lutego, godz. 21,
11, 12, 16, 18, 20, 21, 23, 24, 25 lutego, godz. 21.15
bilet ulgowy 13 zł
O spektaklu:
W „Twarzą do ściany” bohaterowie wpadają na niecodzienny pomysł, będący rodzajem gry familijnej — postanawiają „zaprojektować” rodzinę. Wymyślają okoliczności poznania dwojga ludzi, czuwają nad rozwojem ich znajomości, aż do zawiązania się klasycznego związku. Towarzyszy temu analiza emocji i uczuć stworzonych „ludzi”. Bohaterowie-demiurdzy nie zawsze są ze sobą zgodni — często spierają się, szczególnie w sprawie motywacji psychologicznych poszczególnych postaci, które skutkują coraz niebezpieczniejszymi zachowaniami. I raptem okazuje się, że spoza zamierzonego obrazu szczęśliwej rodziny, wyziera małe, ludzkie piekiełko niedomówień i wzajemnych oszustw. Bohaterowie w przestrzeń w pełni kontrolowanej gry wpuszczają własne fobie i resentymenty, przerzucają zło do wykreowanego świata. Tekst Crimpa można traktować jako protest przeciwko przemocy we wszelkich jej przejawach, od tej codziennej, jaką stosują wobec siebie najbliżsi, rodzina, pozorni „przyjaciele”, aż po ekstremalne sytuacje, gdy fala przemocy zalewa całe społeczeństwa.