Inna
NU:FONIA Festiwal

NU:FONIA Festiwal

Opis

 

NU:FONIA Festiwal


Festiwal Nu:Fonia to 3 dni parkietowych rozkoszy i blisko 20 artystów, a wśród nich prawdziwi tytani klubowej sceny. W piątek niepodzielnie rządzić będą połamane rytmy: drum and bass i breakbeat. Tego dnia Nowym Andergrantem zawładnie Sebastian Ahrenberg znany jako Seba. Towarzyszył mu będzie nie byle kto, bo sam SirReal z legendarnej grupy The Freestylers. Sobota to klimaty  techno, dub-techno, minimal, tech-house.  Swoje live acty zaprezentują legenda berlińskiego dub-techno - Fenin oraz najsolidniejszy polski producent ostatnich lat Jacek Sienkiewicz. Niedzielą w klubie Stary Zaułek zawładnie ambient, idm, dub, nu-jazz, trip-hop, czyli muzyczne lenistwo po dwóch nocach tańca. Tego dnia prym wieść będą dortmundczyk Marsen Jules, znany też jako Krill.Minima oraz Krzysztof Orluk. To tylko kilka głównych nazwisk, które tego dnia  przyciągną do Olsztyna  klubowiczów o nawet najbardziej wysublimowanych gustach. A wszystko to na konkretnym 3600 W nagłośnieniu zapewnionym przez 'Klinikę Dzwięku'. Dodatkowo podczas festiwalu prowadzona będzie art-akcja Katarzyny Łyszkowskiej "Dzwiękobranie".
Oprócz warstwy dźwiękowej, Nu:fonia będzie też ucztą dla oka. W piątek i niedzielę świecić będzie Agnespies, natomiast w sobotę Michał Mierzwa z poznańskiego kolektywu Antistatic Family.
Ideą festiwalu jest promocja alternatywnej muzyki elektronicznej (gatunków takich jak: techno, drum and bass, breakbeat, electro, ambient, dub, idm, elektronika eksperymentalna), jak również regionu warmińsko-mazurskiego jako sprzyjającego rozwojowi młodych niezależnych twórców.


film promujący:

https://www.youtube.com/watch?v=vG3RvRJVN9E




Miejce: Andergrant ,Ul. Kołobrzeska 32, Olsztyn
Data:   25-27.02.2011
Start:  22:00
Wstęp:  piątek,sobota - 35pln / niedziela - 20 pln, karnet na 3 dni: 70zł
Kluby: Nowy Andergrant // Zaułek // OLSZTYN




Piątek - 25.02 - Nowy Andergrant
(Ul Kołobrzeska 32, olsztyn)

Line-up:

- Seba (Secret Operations / Szwecja)
- SirReal (The Freestylers / Londyn)
- True Analog Sound (Olsztyn)
- Krazz (AMC, Factory Rec. / Olsztyn)
- Aeromatic (AMC, Factory Rec. / Olsztyn)

Vizualizacje: Agnespies (Wrocław)




Sobota - 26.02 - Nowy Andergrant (Kołobrzeska 32, Olsztyn):

Line-up:

- Fenin Live! (Shitkatapult, Echocord, Revolver, Textone / Berlin)
- Jacek Sienkiewicz Live ! (Recognition, Cocoon, Trapez, Klang / Warszawa)
- Feelaz (Extension / Poznań)
- Piotr Bejnar - Live ! (Mo's Ferry, Open Concept Rec. / Olsztyn )
- Clicktime / 3 Decks Set (Black Roses , Open Concept Rec. / Olsztyn)
- Jackname Trouble (Recognition, Pets Rec. / Olsztyn)

Vizualizacje: Michał Mierzwa (Antistatic Family / Poznań)




Niedziela - 27.02 - Zaułek (Ul. Rodziewiczówny 8, Olsztyn) :

line-up:

- Krill.Minima / Marsen Jules (Thinner, Native / Niemcy)
- Krzysztof Orluk (Databloem)
- Sourone - Live ! (Glitchy tonic , IDMF / Olsztyn)
- Jacek Ql (Olsztyn)





Bio Artystów:

Seba ( Secret Operations - Szwecja )

Szwedzki producent Sebastian Ahrenberg niezmiennie od piętnastu lat cieszy się reputacją jednego z najlepszych drumandbassowych producentów świata. Od najwcześniejszych wydawnictw dla legendarnego wydawnictwa Good Looking aż po jego najnowszy album "Return To Forever" jego muzyka zawsze była ponadczasowa, choć ujęta w klasycznym drumandbassowym spektrum. Eteryczna atmosfera, konkretne breaki i subtelne basowe rytmy są cechami charakterystycznymi jego stylu. Dorobek artystyczny Seby to wydawnictwa dla największych labeli takich jak Metalheadz, Soul:R, Hospital czy wspomniane Good Looking. Artysta jest też właścicielem wydawnictwa Secret Operations, który cieszy się ogromnym szacunkiem wśród wielbicieli drumandbassu z całego świata. Muzyka Seby gra jest niezwykle silna i idealnie zbalansowana, co tylko potwierdza się w jego setach. Seba ani na chwilę nie zwalania tempa i nikt tak do końca nie wie co przyniesie kolejny rok. W Polsce Seba wystąpi po raz trzeci.

http://secretoperations.com
http://discogs.com/artist/Seba


SirReal (The Freestylers - Londyn)

SirReal, znany z najważniejszej na świecie kapeli breakbeat'owej The Freestylers, brał już udział w pierwszej edycji Warsaw Breaks. Swoim charakterystycznym, melodyjnym, a zarazem bardzo szybkim rymem porwał w maju publikę do pełnego pozytywnej energii tańca. SirReal podróżuje po świecie, udowadniając, że doświadczenie potwierdzone udziałem w największych festiwalach muzyki elektronicznej oraz wydaniem czterech albumów to dla publiki gwarancja najlepszej zabawy. Mc SirReal obiecał, że da show, jakiego Olsztyn dawno nie widział!

http://myspace.com/mcsirreal
http://discogs.com/artist/Freestylers


True Analog Sound (Olsztyn)


Olsztyńska ekipa tańcząco -grająca, w której skład wchodzą Notrust, Feel, Kasia (wokal). TAS powstał w 2005 r. organizując imprezy w nieistniejących już klubach: Zaułek oraz Składnica Sztuk. Na ich imprezach można usłyszeć dużo nuskullowych breakbeat'ow, electro, a wszystko to okraszone jest anielskim wokalem Kasi. Mieli okazję zagrać m.in. z: Barry Ashworth (Dub Pistols, UK), Ed Solo (UK), Mc Sirreal (The Freestylers, UK), Mc K.W. Arms (UK), Adam Faz (Born Idle, 3city), Implex(RU), Joe Syntax czy Razorpoint

http://facebook.com/pages/TAS
http://soundcloud.com/tas-pl


Krazz ( AMC , Factory Rec. / Olsztyn )

Wszystko zmieniło się pewnego wrześniowego wieczoru 2001 r. na łódzkiej paradzie wolności gdzie usłyszał między innymi takie tuzy tamtego okresu jak Andy C oraz Bad Company. Od tego czasu drumandbass panuje w jego głowie niepodzielnie. Z czasem przenosząc zamiłowanie do tej muzyki na pułap chęci, wywierania nią wpływu na ludzi więc zakupił deki i postanowił nauczyc się grać. Krazz gra od czterech lat. Przez ten okres zagrał już na niejednej imprezie z praktycznie całą czołówką polskiej sceny dnb, oraz miał jak sam mawia - zaszczyt i przyjemność - supportowac zagranicznych producentow na czele z Big Bud'em i Dieselboy'em. Współautor adycji Azyl w olsztyńskim radiu UwmFM. W czasie grania zdarza mu się czasem wykonać podróż w spokojne, głębokie i mroczne zakątki dnb. Jednak najbardziej lubi jak utwory, ktore gra są szybkie i energiczne. I nie ma to znaczenia czy jest to neurofunk, atmospheric czy liquid ... Od niedawna także początkujący producent.

http://www.soundcloud.com/amcolsztyn


Aeromatic ( AMC , Factory Rec. / Olsztyn)

Przygoda z drumandbassem rozpoczęła się od uczęszczania na imprezy w olsztyńskich klubach takich jak BoomTown czy Składnica Sztuk. Pierwsza zorganizowana przez niego impreza spod znaku dnb: Ressurection. W tym właśnie momencie stał się aktywnie działającym promotorem połamanej muzyki w Olsztynie. Promocja muzyki poprzez imprezy wywołała głód drumandbassu co spowodowało ze Aeromatic stanął za dekami. Początkowo było to granie cięższych brzmień takich jak techstep czy neurofunk, rozwijając się dalej jako dj zaczął sięgać po bardziej wysublimowane i głębokie brzmienia, takie jak microfunk, soulful czy atmospheric. W styczniu 2008 roku wraz z Krazzem założyli kolektyw djski TMC który w niedługim czasie przekształcił się w AMC. Aeromatic w swoim dorobku djskim miał okazję zagrać z czołówką polskiej i światowej sceny dnb. Od niedawna także początkujący producent.

http://soundcloud.com/amcolsztyn



Lars Fenin (Shitkatapult, Echocord, Revolver, Textone / Berlin)

Urodzony w Hamburgu, na dzień dzisiejszy zamieszkujący Berlin, gdzie od ponad 10 lat konstruuje tech-dubowe dźwięki dla wytwórni Shitkatapult.
Od tego czasu wydał niezliczone single i dwa albumy m.in. dla Echocord, Textone, Revolver, Eintakt czy Mitek. Od prawie 2 lat prowadzi swoj dubowy label - Dockrecords
W swojej karierze współpracował i tworzył projekty z takimi artystami jak: Deadbeat, Mikael Stavöstrand, D-meteo, K.J.Gibbs, Der Dritte Raum, Eraldo Bernocchi, Jeff Milligan. Berliński producent jest jednym z prekursorów łączenia dubu z techno i innymi klubowymi gatunkami. Na swym koncie współpracę z najpopularniejszymi jamajskimi wokalistami reggae, rezydującymi w Berlinie – Tikiman'em i Gorbi'm.  Jego występy gromadzą zarówno fanów różnych odmian dubu, jak również klubową publiczność lubiącą techno i house. Zainspirowany brzmieniami wytwórni Basic Channel, już od dziesięciu lat współpracuje z wytwórnią Shitkatapult. Prowadzi także własną firmę – Deck. W listopadzie 2010 ukazało się podsumowanie jego 10 letniej współpracy z Shitkatapult, "mixes and maxis (2000-2010)".



Jacek Sienkiewicz (Cocoon, Trapez, Klang, Recognition / Warszawa)



Jacek Sienkiewicz jest obecnie najbardziej znanym w świecie polskim artystą tworzącym muzykę elektroniczną. Od kilku lat gra stale w klubach całej Europy. Jego płyty można znaleźć w sklepach całego świata. Zawdzięcza to wyłącznie swej oryginalności i konsekwencji. Urodził się w 1978 roku w Warszawie. Już od najmłodszych lat był otoczony muzyką. I chociaż pierwszą jego wielką fascynacją był rap początku lat 90., to wkrótce za sprawą pierwszych podziemnych imprez zafascynowała go muzyka powszechnie znana jako techno. Zaczął przywozić pierwsze winylowe płyty z Berlina (w Polsce nie istniały jeszcze wtedy takie sklepy) i zaczął grać na imprezach, od początku preferując muzykę ambitną, choć mało popularną, czyli minimal techno. Zdając sobie jednak sprawę z ograniczeń, jakie niesie rola DJ'a, zaczął myśleć o tworzeniu własnych utworów, początkowo inspirowanych minimalnym brzmieniem z Detroit. Po zakupie pierwszego instrumentu, legendarnego TB-303 rozpoczął kompletowanie sprzętu i prace nad własnymi kompozycjami.
Po raz pierwszy Jacek zagrał na żywo jesienią 1996 roku w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej, tworząc ścieżkę dźwiękową do performance'u znanego artysty Piotra Wyrzykowskiego. Praca nad własną muzyka zaowocowała wydanym samodzielnie CD "Recognition", którego tytuł stał się także nazwą regularnie działającej wytwórni płytowej. Dotąd pod jej szyldem ukazało się już 10 winylowych epek - 7 autorstwa Jacka, 2 "tajemniczego" Giro Arana (pseudonim jednego ze znanych polskich muzyków aktywnych w latach 80-tych) oraz ostatnio płytka debiutanta z Płocka - Etiopa. Dzięki międzynarodowej dystrybucji, płyty z "Recognition" dostępne są w sklepach na całym świecie i grane są przez DJ'ów od Słowacji po Japonię.

Pierwsze produkcje Jacka zostały dobrze przyjęte zagranicą. Poza świetnymi recenzjami trafiały regularnie na playlisty najbardziej znanych DJ'ów. Jednym z nich okazał się Sven Vath, od lat jedna z największych postaci europejskiej sceny. Po niedługim czasie Jacek wykonał remiks jednego z jego singli i wkrótce podpisał kontrakt z Cocoon Recordings. Wydany w 2001 roku album "Techne" stał się pierwszym pełnym albumem jednego artysty z tej wytwórni, zdobywając entuzjastyczne recenzje. Płyta wychodziła poza standardy imprezowego techno, imponując bogactwem detali, oryginalnością brzmienia i niezwykłą jakością dźwięku. Nie było to jednak pierwsze wydawnictwo Jacka poza granicami kraju - jego single ukazały się także nakładem prestiżowych niemieckich wytwórni Trapez, Klang Elektronik, WMF czy De:Bug Hartwaren.
Wszystko to spowodowało, że Jacek zaczął regularnie występować w europejskich klubach i na festiwalach, w tym tak znaczących dla współczesnej muzyki, jak Transmediale, grając u boku największych gwiazd światowej elektroniki. Rok 2004 to rok, w którym Jacek może już uważać się za artystę powszechnie znanego w świecie muzyki nie tylko tanecznej. Jego kompozycja "Truly Words" trafiła na kilka znaczących kompilacji, zaś nakładem Cocoon ukazał się jego trzeci album "Displaced", poprzedzony epickim singlem "Dream Machine". Jacek występował z koncertami niemalże w każdy weekend, biorąc udział w tak znanych festiwalach, jak Awakenings, Nature One czy I Love Techno.

Jacek zapracował na swoją pozycję wytrwałą pracą i konsekwencją, realizując swoje wizje bez oglądania się na modne, chwilowe trendy. Wypracował sobie pozycję artysty oryginalnego, którego charakterystyczny styl jest natychmiast rozpoznawalny. Recognition rozwija się prężnie - w przygotowaniu jest już kolejna płyta Jacka, a także singiel kolejnego debiutanta z naszego kraju. O profilu wytwórni najlepiej mówią słowa jej założyciela: Recognition ma być platformą dla wydawania, prezentacji i promocji nowoczesnej muzyki elektronicznej, której nie da się zaszufladkować jako techno, house, electro czy cokolwiek innego.
Jakkolwiek przygotowywana i wykonywana za pomocą najnowszych technologii muzyka płynie z serca i duszy. Nie znaczy to jednakże, że nic nie pozostanie dla ciała. Z dźwiękowymi eksperymentami ramię w ramię idą bity i basy, które na pewno poruszą słuchacza.



Feelaz (Extension Electronic Music) Poznań

Feelaz rozpoczął swoją przygodę z muzyką elektroniczną w połowie lat dziewięćdziesiątych, kiedy to przeprowadził się z Niemiec do Polski, gdzie mieszkał do 12 roku życia. Na wakacjach w Londynie kupił pierwsze winyle (głównie stare Jungle i Breakbeaty) i odtąd systematycznie powiększał swoją kolekcję. Troszkę później pierwsze imprezy pod szyldem "Tresora” były organizowane w poznaniu i pozwoliły mu poznać przeróżne odmiany muzyki techno. W 1999 poznał dj'a Pete Bulla, który już od dłuższego czasu organizował różne undergroundowe imprezy. Rozumieli się bardzo dobrze, więc ten zaprosił Feelaz’a by zagrali wspólną imprezę. Po jakimś czasie wspólnie zostali rezydentami bardzo małego, ale już wtedy kultowego klubu Centrala. W 2000 roku, po zamknięciu Centrali, przenieśli swoje imprezy do klubu MO, który z ich pomocą szybko stał się głównym przytułkiem dla poznańskich fanów muzyki elektronicznej. W 2001 roku Pete Bull przeprowadził się do Warszawy, więc Feelaz stworzył projekt "Extension" by rozpocząć coś nowego. Wkrótce ekipa "Extension" zaczęła organizować imprezy w legendarnym "Eskulapie", a on sam rozpoczął rezydenturę w klimatycznym klubie ZEZ, który po prawie 3 letniej działalności w połowie 2004 roku został zamknięty:-( W poszukiwaniu inspiracji i nowych dźwięków w 2005 przeprowadził się do Londynu. Ponad dwuletni pobyt miał na niego oczywiście duży wpływ i dzięki tamtejszym znakomitym sklepom z płytami pozwolił rozwinąć jego styl w jeszcze bardziej różnorodną mieszankę. W czasie tych dwóch lat m.in. miał okazję regularnie grywać w klubie Ginglik oraz na imprezach Polish the Dancefloor. Od końca 2007 roku mieszka znowu w poznaniu, gdzie regularnie grywa w najważniejszych klubach. Muzykę, którą gra niełatwo jest zdefiniować, gdyż po pierwsze nienawidzi nudy, w związku z czym stara się dobierać różne stylistycznie imprezy, a po drugie uwielbia mieszać różne gatunki, edukując przy tym publikę lecz nie zapominając nigdy o zabawie na parkiecie. Przy tak szerokich zainteresowaniach muzycznych i po tylu latach grania nie potrafi się zamknąć w jakąś „szufladkę”. Spodziewać się można najróżniejszych wariacji bassowych i breakbeatow, poprzez micro house, minimal i techno, aż po elektronikę czy downtempo. Wszystko zależy od publiki i miejsca, w którym gra. Feelaz grał już w większości polskich klubów, oraz miał okazję zaprezentować swoją wizję muzyczną w takich krajach jak: Niemcy (Tresor-Berlin, Berghain Kantine-Berlin, Hoppetosse-Berlin, Osthafen-Berlin, Base-Sinzig), Anglia (Ginglik-Londyn, The Egg-Londyn, Gramaphone-Londyn, Aquarium-Londyn, Exit-Londyn), Ukraina (Kievbass @ Xlib club - Kijów) czy śródziemnomorska Malta (Liquid club-San Gwann, Infinity Festival-Zabbar). Na przestrzeni lat miał okazję grać u boku tak wszechstronnej gromadki artystów jak: Si Begg, Dan Bell/DBX, Luke Vibert, Akufen, Scuba, DJ Assault, Milanese, The Hacker, Jeff Mills, Neil Landstrumm, Surgeon, Skream & Benga, Bill Youngman, Damian Lazarus, Dapayk, DJ Maxximus, Dj Pete/Substance, dOP, Falko Brocksieper, Jazzsteppa, Jeff Samuel, Paul Brtschitsch, Shackleton, Synkro & Indigo, The Hacker, Tim Wright, Titonton Duvante, Tobias Schmidt, Adam Sky (ex-Adamski ) i wielu innych, co również ukazuję odbicie jego różnorodnego stylu mixowania.




Piotr Bejnar (Mo's Ferry Prod., Night Drive Music, Open Concept / Olsztyn)


Producent, live-performer, animator kulturalny, dj, grafik komputerowy, dźwiękowiec (udźwiękowił całoroczną ramówkę do TVP Kultura 2010). Zdecydowanie jedna z najbardziej ekscentrycznych postaci polskiej sceny klubowej. Już jako 16 latek zainteresował się matematycznym rozkładem utworów muzycznych. Jako live performer eksperymetuje z różnorodnymi nowotorskimi technikami grania na żywo, prezentując spektrum wyszukanych brzmień. Dzięki rozległym zainteresowaniom muzycznym, Piotr Bejnar jest częstym gościem wydarzeń kulturalnych, niekoniecznie tanecznych. Jest również organizatorem cyklu imprez o nazwie „Black Roses”.
Piotr nie ulega modzie, przyzwyczajeniu, czy uprzedzeniu w muzyce - wychwytując brzmieniowe perełki z różnych stylów elektroniki. Występy na żywo w wykonaniu Piotra Bejnara to niezbyt typowy live. To żywa improwizacja, do udziału w której Piotr zaprasza publiczność, a ta w efekcie generuje dźwięki razem z nim.

Podczas jednej z imprez Piotr nie miał miejsca na położenie swojego MIDI controlera wiec zagrał trzymając go w rekach. Od tamtej pory przyjaciele okrzyknęli go mianem dj'a „Modern Talking” oraz „Unstopable Korg Rider” czy „Czarodziej z krainy KORG”. Pomysł ewoluował, Piotr zminimalizował swój setup i zaczął grać live'y trzymając sampler w rekach, jednocześnie tańcząc z ludźmi na parkiecie. Muzyka tworzona przez Piotra to jego zdaniem – „taneczna elektronika”.

Każdy, kto choć raz widział go w akcji na pewno zgodzi się ze stwierdzeniem, iż Piotr to wyjątkowa postać. Jego niecodzienne performance’y przysporzyły mu rzesze fanów w całym kraju.
W jednym z wywiadów Bejnar zapewnia, że nie zrealizował jeszcze wszystkich swoich scenicznych pomysłów. W Live Actach chciałby używać więcej instrumentów akustycznych podłączonych do efektorów. Marzy, by zagrać na żywo bez jakichkolwiek przygotowań. Wielki miłośnik Jazzu i Snookera.

Obecnie Piotr zajmuje się udźwiękawianiem spotów reklamowych, trailerów, prezentacji multimedialnych, gra dj sety sterowane iphone'm i pracą nad albumem.

http://www.myspace.com/piotrbejnar



Clicktime (Open Concept Recordings, Black Roses / Olsztyn)


Dj, producent, kolekcjoner winyli. Przygodę z muzyką elektroniczną rozpoczął pod koniec ubiegłego stulecia, kiedy w ręce wpadła mu kaseta z holenderskim hardcorem. Jakiś czas później, zainspirowany pierwszą płytą The Prodigy , zaczął produkować kawałki i miksować je na komputerze. Fascynacja elektroniką przechodziła różne etapy, ale największy wpływ wywarły na nim wczesne produkcje wytworni Tresor oraz set wydany na CD: „Tresor Tracks Mixed By Pacou”. Od tamtego czasu minęło kilka lat, a jego styl ewoluował bardziej w stronę takich labeli jak: M_nus, Pokerflat, Trapez, Traum, Freude am Tanzen, Perlon, Vakant, Mobilee, Supdub, czy Wagon Repair. W jego torbie z płytami znaleźć można szerokie spektrum muzyki elektronicznej, od downtempo, przez minimal, po warczące electro. Stara się nie dzielić muzyki na gatunki, woli raczej określać muzykę w kategoriach dobrej i słabej. Dlatego też nie ogranicza się stricte do elektroniki, w swoich setach wplata sample z najróżniejszych czarnych płyt, od wokali z polskich i zagranicznych klasyków, poprzez płyty scratch/battle, a kończąc na winylach nagranych dla BBC w latach siedemdziesiątych, przedstawiających odgłosy otaczającej nas rzeczywistości. Przez jakiś czas mieszkał w Anglii, gdzie spędzał długie godziny na przesłuchiwaniu winyli w starych antykwariatach, co zaowocowało pokaźnym zbiorem „dziwnych” płyt. Jego sety są nieszablonowe i zaskakujące, do setup'u często podpina trzeci gramofon lub sampler.

http://www.myspace.com/clicktimemusic



Michał Mierzwa (Antistatic Family / Poznań)


Michał Mierzwa, absolwent ASP w Poznaniu. Członek grupy audiowizualnej Antistatic Family i jednocześnie postać wyróżniająca się na polskim rynku, a wizualizacje na żywo to tylko jedna z przestrzeni jego aktywności. Z powodzeniem działa także na polu grafiki i identyfikacji wizualnej, Współtworząc studio kreatywne Uniforma (www.uniforma.pl) jest autorem elementów identyfikacji wizualnej dla TVP Kultura, realizowanego przez TVP2 Sopot Hit Festiwalu, czy Festiwalu Filmów Krótkometrażowych Short Waves (www.shortwaves.pl). Od lat aktywnie wpływa na polską kulturę będąc odpowiedzialnym za oprawę wizualną i merytoryczny rozwój polskiej edycji Festiwalu Future Shorts (www.futureshorts.pl) i Festiwalu Nowych Zjawisk Audiowizualnych Vivisesja (www.vivisesja.pl).
Robi wizualizacje od 2002 roku. Przez ten czas robił wizualizacje na terenie całej Polski i poza nią, m.in. w Londynie czy Berlinie.


Jackname Trouble

Jacek Tworkowski - producent muzyczny pochodzący z Olsztyna. Jacek zaintrygowany rolą przypadku i błędu w muzyce. Uwielbia wszelkie urządzenia z przyciskiem "random". W swoim projekcie o wielemówiącej nazwie "Jackname Trouble" opiera się na formach experymentalnych oscylujących wokół stylu LA electronica, wypełnionych dużą dawką sentymentalnych melodii, mnóstwem samplingu i idm'owych sekcji perkusyjnych. Kocha dobrą muzykę - tak jak my wszyscy...



Krill.Minima / Marsen Jules ( Thinner, Native / Niemcy)


Czyli niemiecki producent pochodzący z Dortmundu Martin Juhls. Martin to jedna z najważniejszych i najbardziej uznanych / cenionych postaci na niemieckiej scenie muzyki elektronicznej. Cóż gra ? Niektórzy mawiają, że egzotycznny ambient ale nie dajcie się zwieźć. Muzyka jaką oferuje ten utalentowany Niemiec to dub - click, ambient - dub czasami dryfujący w stronę dub techno. krill.minima to zdobywca nagrody quartz za darmowy album "urlaub auf der balkonien" wydany sumptem niestniejącego już netlabelu thinner - jednego z tych, które odpowiadają za to jak dziś wygląda ta nieco subtelniejsza strona elektroniki. Jaka jest muzyka którą prezentuje Martin ? Perfekcyjna. Kompozycja szumów i trzasków przeplatanych basem. Czasami ambientowe plamy dźwięku. W sam raz na niedzielne lenistwo. krill.minima to ponad wszelką wątpliwość styl i rozpoznawalne brzmienie.

http://krillminima.de
http://discogs.com/artist/Krill.Minima
http://marsenjules.de
http://discogs.com/artist/Marsen+Jules



Krzysztof Orluk ( Databloem )


Urodzony w styczniu 1986 roku, zamieszkały w niewielkim mieście na południu Polski (50° 22' 50'' N 18° 48' 14'' E). Z zamiłowania muzyk i kompozytor brzmień elektronicznych z pogranicza ambient / drone /minimal / lo-fi, amator makrofotografii. Jego twórczość to kompromis pomiędzy światem sprzętu audio i oprogramowaniem komputerowym, akustycznymi i elektroakustycznymi instrumentami, oraz nagraniami dźwięków otoczenia i przedmiotów codziennego użytku (tzw. field recording). Muzyk chętnie sięga po brzmienia orkiestrowe,dźwięki fortepianu i gitary elektroakustycznej, a także próbki dźwiękowo - instrumentalne nagrań pochodzących ze starych płyt winylowych oraz zapomnianych i zniszczonych taśm magnetofonów szpulowych, wszystko podane w niskiej jakości, niższej od ogólno przyjętych standardów muzycznych. W przeciwieństwie do współczesnej muzyki hi-fi, efektem pożądanym w twórczości Orluka są zakłócenia, szum, hałas, przypadkowe odgłosy towarzyszące rejestracji nagrań w terenie, harmoniczne i zabiegi ograniczające częstotliwości dźwięków oraz ich degradacja.

http://discogs.com/artist/Krzysztof+Orluk



Sourone - Live !( glitchy tonic , IDMF / Olsztyn)


Sourone czyli Michał Kalinowski. Jednoosobowy projekt skupiony na szeroko pojętej muzyce elektronicznej z silnym naciskiem na eksperymentalizm. probuje swych sił w przeróżnych gatunkach od electro przez idm zahaczając o drum'n'bass, a wszystko z lekką nutką psychedelii i mocno nasiąknięte glitchem . nieustannie szuka inspiracji w czymś nowym i poszukuje coraz to świeższych brzmień, jednocześnie stara sie wypracować swój własny styl, który zasłuży na miano oryginalnego i unikatowego.

http://soundcloud.com/sourone



Jacek Ql (Olsztyn)


JACEK QL, tak naprawdę Jacek Maciejewski pochodzi z Olsztyna. Swoją przygodę z muzyką klubową rozpoczął w pierwszej połowie lat 90-tych. Poszukując swojego brzmienia przeszedł drogę od wczesnej muzyki housowej przez techno, trance, aby finalnie całkowicie poświęcić się graniu i promowaniu szeroko rozumianej muzyki chilloutowej. Od początku lat 90-tych aktywnie współtworzył olsztyńską scenę klubową jako dj i manager muzyczny pierwszego i drugiego Pubu From oraz klubu Boomtown. Grywał w wielu nieistniejących już dziś niestety klubach takich jak Masarnia, Vegas, Kolejarz, For, Come In, Rewers i innych. Twórca pierwszej w Olsztynie, autorskiej audycji radiowej w Radiu WaMa, poświęconej muzyce klubowej i elektronicznej;STREFA QL; bo tak brzmiała jej nazwa była próbą usystematyzowanego przedstawienia spectrum ówczesnej muzyki elektronicznej. Wówczas, dla wielu miłośników tego rodzaju muzyki audycja ta była jedynym źródłem oryginalnych i aktualnych brzmień. Pod tą samą nazwą odbywał się również cykl imprez muzycznych cieszących się szerokim zainteresowaniem. W 2004 roku przerwał swoją współpracę z klubem Boomtown aby przenieść się do Warszawy gdzie rozpoczął swoja przygodę w kultowym klubie Le Madame jako rezydent, manager muzyczny, twórca i animator najprężniejszej sceny chillautowej ówczesnej Warszawy.
Od ponad 11 lat gra tylko sety chilloutowe, unikając zgiełku głównego parkietu na rzecz magicznej atmosfery chillroomów. Początkową fascynację organicznymi brzmieniami sceny austryjackiej i niemieckiej uzupełnia elektoniką ,eterycznym dnb, nie stroniąc od minimalu, klików czy street poetry. Sety Jacka QL charakteryzuje wszechobecny eklektyzm, podporządkowany jednak prawidłom budowania spójnej muzycznej opowieści pełnej zwrotów akcji i niespodziewanych wątków. Znajdziecie tam wszystko co leży na przecięciu muzyki elektronicznej z folkiem, jazzem, tradycyjną muzyką świata i muzyką poważną. Wszystko to misternie przeplatane nutą brzmień skandynawskich, których jest miłośnikiem i gorącym propagatorem. To właśnie w Oslo, pod koniec lat 90-tych zaraził się graniem muzyki chilloutowej.
Jak sam mówi, nie kręci go granie przebojów, czy szokowanie nowymi brzmieniami, a raczej budowanie magicznej przestrzeni sprzyjającej muzycznym podróżom w ciepłej a często mrocznej atmosferze chillroomu, o czym niejednokrotnie można było się przekonać uczestnicząc w imprezach z jego udziałem.






Bilet :

25.02 - 35 pln
26.02 - 35 pln
27.02 - 20 pln

Karnet :

do 10.02 - 60 pln
od 11.02 - 70 pln


Rezerwacje i detale :

nufoniafestiwal@gmail.com


http://www.myspace.com/nufoniafestiwal
http://www.facebook.com/nufoniafestiwal


Wywiad z Martin'em Juhls'em

Poniżej kilka pytań, na które odpowiedział Martin Juhls, który jako krill.minima wystąpi 27.02.2011 w ramach Nu:Fonia Festiwalu:



Nu:Fonia: Martin – byłeś kiedykolwiek w Polsce ?
Martin Juhls: Nie. To będzie moja pierwsza wizyta. Niemniej słyszałem sporo dobrego o polskiej publiczności.
Nu:Fonia: Taak. Jesteśmy wymagający. Opowiedz nam o tym co kształtowało Cię muzycznie.
Martin Juhls: Bardzo wiele różnych rzeczy. Od najstarszych muzycznych kompozytorów takich jak Satie, Liegtie, Steve Reich, Luigi Nono czy Arvo Part po pionierów wczesnej elektroniki jak Stockhausen i Pierre Schafer. Podobnie duży wpływ miały na mnie ambientowe legendy takie jak Brian Eno, Harold Bud czy Steve Roach. Niemniej słucham bardzo dużo różnej gatunkowo muzyki, bez względu na to czy jest to indierock, nu rave, drumandbass, dubstep czy modern jazz. Słucham także całej rzeszy wokalistów i wokalistek.
Nu:Fonia: Znany jesteś z tego, że większość swojego pokaźnego muzycznego dorobku, który stoi przecież na najwyższym poziomie, wydałeś całkowicie za darmo w labelach takich jak choćby nieistniejący już Thinner czy siostrzany Autoplate. Wytłumaczysz ten modus operandi ?
Martin Juhls: Myślę, że wydanie muzyki “za darmo” często stanowi najlepszy sposób na dotarcie do ludzi na całym świecie. Odnoszę wrażenie, że określenie “darmowy” jest naturalnym atrybutem muzyki w czasach komunikacji cyfrowej.Generalnie obserwuje tendencję, w której słuchacze coraz mniej wagi przywiązują do twardych nośników takich jak płyty kompaktowe czy winylowe. Internet pokazuje, że muzyka nie jest własnością. I w mojej opinii przyszli słuchacze będą chcieli mieć własne łatwo dostępne archiwa muzyczne, którym będą mogli się dzielić z przyjaciółmi w prosty sposób. Myślę, że serwis taki jak na przykład last.fm pokazał wszystkim drogę dokąd zmierza świat muzyki.
Nu:Fonia: Za nami rok 2010. Zdradzisz swoje plany na rok 2011 ?
Martin Juhls: Oczywiście. Po pierwsze: po licznych opóźnienach wydaję w ramach Marsen Jules Trio EPkę. Ukaże się ona w lutym. Koniec kwietnia to czas, w którym światło dzienne ujrzy wreszcie album Nostalgia (pod pseudonimem Marsen Jules). No i mam nadzieję, że uda mi się wydać jako Marsen Jules Trio pełnoprawny album. Chciałbym też grać jak najwięcej vide nadchodzący event w Polsce.
Nu:Fonia: Skoro już jesteśmy w temacie Twojego pierwszego występu w Polsce: co zamierzasz zaprezentować ?
Martin Juhls: Zagram jak zawsze bardzo intuicyjnego seta jako krill.minima. Będę bazował na dotąd nie wydanym materiale. Na moje granie zawsze ogromny wpływ ma atmosfera miejsca i ludzie jacy się gromadzą.
Nu:Fonia: Niemiecka scena muzyki elektronicznej jest jedną z najlepszych na świecie ...
Martin Juhls: Odnoszę wrażenie, że pomimo tego, że niemcka scena prezentuje naprawdę wysoki poziom coraz częściej jest obiektem zainteresowania ludzi spoza Niemiec. Często jest tak, że dużo więcej dobrych opinii o naszej scenie pochodzi z innych krajów. Być może rzeczywiście moja rodzima scena jest prężna, z mnóstwem wydawnictw, promotrów i artystów ale zdecydowana większość jej fanów jest rozsiana po całym świecie.
Nu:Fonia: Dziękujemy za rozmowę !
Marsen Juhls: Wszystkiego dobrego i do usłyszenia 27.02.2011 w Olsztynie!

Premiery filmowe
Zapowiedzi filmowe
O nich się mówi