Opis
NU:FONIA Festiwal
Festiwal Nu:Fonia to 3 dni parkietowych rozkoszy i blisko 20
artystów, a wśród nich prawdziwi tytani klubowej sceny. W piątek
niepodzielnie rządzić będą połamane rytmy: drum and bass i breakbeat.
Tego dnia Nowym Andergrantem zawładnie Sebastian Ahrenberg znany jako
Seba. Towarzyszył mu będzie nie byle kto, bo sam SirReal z legendarnej
grupy The Freestylers. Sobota to klimaty techno, dub-techno, minimal,
tech-house. Swoje live acty zaprezentują legenda berlińskiego
dub-techno - Fenin oraz najsolidniejszy polski producent ostatnich lat
Jacek Sienkiewicz. Niedzielą w klubie Stary Zaułek zawładnie ambient,
idm, dub, nu-jazz, trip-hop, czyli muzyczne lenistwo po dwóch nocach
tańca. Tego dnia prym wieść będą dortmundczyk Marsen Jules, znany też
jako Krill.Minima oraz Krzysztof Orluk. To tylko kilka głównych nazwisk,
które tego dnia przyciągną do Olsztyna klubowiczów o nawet
najbardziej wysublimowanych gustach. A wszystko to na konkretnym 3600 W
nagłośnieniu zapewnionym przez 'Klinikę Dzwięku'. Dodatkowo podczas
festiwalu prowadzona będzie art-akcja Katarzyny Łyszkowskiej
"Dzwiękobranie".
Oprócz warstwy dźwiękowej, Nu:fonia będzie też ucztą
dla oka. W piątek i niedzielę świecić będzie Agnespies, natomiast w
sobotę Michał Mierzwa z poznańskiego kolektywu Antistatic Family.
Ideą
festiwalu jest promocja alternatywnej muzyki elektronicznej (gatunków
takich jak: techno, drum and bass, breakbeat, electro, ambient, dub,
idm, elektronika eksperymentalna), jak również regionu
warmińsko-mazurskiego jako sprzyjającego rozwojowi młodych niezależnych
twórców.
film promujący:
https://www.youtube.com/watch?v=vG3RvRJVN9E
Miejce: Andergrant ,Ul. Kołobrzeska 32, Olsztyn
Data: 25-27.02.2011
Start: 22:00
Wstęp: piątek,sobota - 35pln / niedziela - 20 pln, karnet na 3 dni: 70zł
Kluby: Nowy Andergrant // Zaułek // OLSZTYN
Piątek - 25.02 - Nowy Andergrant (Ul Kołobrzeska 32, olsztyn)
Line-up:
- Seba (Secret Operations / Szwecja)
- SirReal (The Freestylers / Londyn)
- True Analog Sound (Olsztyn)
- Krazz (AMC, Factory Rec. / Olsztyn)
- Aeromatic (AMC, Factory Rec. / Olsztyn)
Vizualizacje: Agnespies (Wrocław)
Sobota - 26.02 - Nowy Andergrant (Kołobrzeska 32, Olsztyn):
Line-up:
- Fenin Live! (Shitkatapult, Echocord, Revolver, Textone / Berlin)
- Jacek Sienkiewicz Live ! (Recognition, Cocoon, Trapez, Klang / Warszawa)
- Feelaz (Extension / Poznań)
- Piotr Bejnar - Live ! (Mo's Ferry, Open Concept Rec. / Olsztyn )
- Clicktime / 3 Decks Set (Black Roses , Open Concept Rec. / Olsztyn)
- Jackname Trouble (Recognition, Pets Rec. / Olsztyn)
Vizualizacje: Michał Mierzwa (Antistatic Family / Poznań)
Niedziela - 27.02 - Zaułek (Ul. Rodziewiczówny 8, Olsztyn) :
line-up:
- Krill.Minima / Marsen Jules (Thinner, Native / Niemcy)
- Krzysztof Orluk (Databloem)
- Sourone - Live ! (Glitchy tonic , IDMF / Olsztyn)
- Jacek Ql (Olsztyn)
Bio Artystów:
Seba ( Secret Operations - Szwecja )
Szwedzki
producent Sebastian Ahrenberg niezmiennie od piętnastu lat cieszy się
reputacją jednego z najlepszych drumandbassowych producentów świata. Od
najwcześniejszych wydawnictw dla legendarnego wydawnictwa Good Looking
aż po jego najnowszy album "Return To Forever" jego muzyka zawsze była
ponadczasowa, choć ujęta w klasycznym drumandbassowym spektrum.
Eteryczna atmosfera, konkretne breaki i subtelne basowe rytmy są cechami
charakterystycznymi jego stylu. Dorobek artystyczny Seby to wydawnictwa
dla największych labeli takich jak Metalheadz, Soul:R, Hospital czy
wspomniane Good Looking. Artysta jest też właścicielem wydawnictwa
Secret Operations, który cieszy się ogromnym szacunkiem wśród
wielbicieli drumandbassu z całego świata. Muzyka Seby gra jest niezwykle
silna i idealnie zbalansowana, co tylko potwierdza się w jego setach.
Seba ani na chwilę nie zwalania tempa i nikt tak do końca nie wie co
przyniesie kolejny rok. W Polsce Seba wystąpi po raz trzeci.
http://secretoperations.com
http://discogs.com/artist/Seba
SirReal (The Freestylers - Londyn)
SirReal,
znany z najważniejszej na świecie kapeli breakbeat'owej The
Freestylers, brał już udział w pierwszej edycji Warsaw Breaks. Swoim
charakterystycznym, melodyjnym, a zarazem bardzo szybkim rymem porwał w
maju publikę do pełnego pozytywnej energii tańca. SirReal podróżuje po
świecie, udowadniając, że doświadczenie potwierdzone udziałem w
największych festiwalach muzyki elektronicznej oraz wydaniem czterech
albumów to dla publiki gwarancja najlepszej zabawy. Mc SirReal obiecał,
że da show, jakiego Olsztyn dawno nie widział!
http://myspace.com/mcsirreal
http://discogs.com/artist/Freestylers
True Analog Sound (Olsztyn)
Olsztyńska
ekipa tańcząco -grająca, w której skład wchodzą Notrust, Feel, Kasia
(wokal). TAS powstał w 2005 r. organizując imprezy w nieistniejących już
klubach: Zaułek oraz Składnica Sztuk. Na ich imprezach można usłyszeć
dużo nuskullowych breakbeat'ow, electro, a wszystko to okraszone jest
anielskim wokalem Kasi. Mieli okazję zagrać m.in. z: Barry Ashworth (Dub
Pistols, UK), Ed Solo (UK), Mc Sirreal (The Freestylers, UK), Mc K.W.
Arms (UK), Adam Faz (Born Idle, 3city), Implex(RU), Joe Syntax czy
Razorpoint
http://facebook.com/pages/TAS
http://soundcloud.com/tas-pl
Krazz ( AMC , Factory Rec. / Olsztyn )
Wszystko
zmieniło się pewnego wrześniowego wieczoru 2001 r. na łódzkiej paradzie
wolności gdzie usłyszał między innymi takie tuzy tamtego okresu jak
Andy C oraz Bad Company. Od tego czasu drumandbass panuje w jego głowie
niepodzielnie. Z czasem przenosząc zamiłowanie do tej muzyki na pułap
chęci, wywierania nią wpływu na ludzi więc zakupił deki i postanowił
nauczyc się grać. Krazz gra od czterech lat. Przez ten okres zagrał już
na niejednej imprezie z praktycznie całą czołówką polskiej sceny dnb,
oraz miał jak sam mawia - zaszczyt i przyjemność - supportowac
zagranicznych producentow na czele z Big Bud'em i Dieselboy'em.
Współautor adycji Azyl w olsztyńskim radiu UwmFM. W czasie grania zdarza
mu się czasem wykonać podróż w spokojne, głębokie i mroczne zakątki
dnb. Jednak najbardziej lubi jak utwory, ktore gra są szybkie i
energiczne. I nie ma to znaczenia czy jest to neurofunk, atmospheric czy
liquid ... Od niedawna także początkujący producent.
http://www.soundcloud.com/amcolsztyn
Aeromatic ( AMC , Factory Rec. / Olsztyn)
Przygoda
z drumandbassem rozpoczęła się od uczęszczania na imprezy w
olsztyńskich klubach takich jak BoomTown czy Składnica Sztuk. Pierwsza
zorganizowana przez niego impreza spod znaku dnb: Ressurection. W tym
właśnie momencie stał się aktywnie działającym promotorem połamanej
muzyki w Olsztynie. Promocja muzyki poprzez imprezy wywołała głód
drumandbassu co spowodowało ze Aeromatic stanął za dekami. Początkowo
było to granie cięższych brzmień takich jak techstep czy neurofunk,
rozwijając się dalej jako dj zaczął sięgać po bardziej wysublimowane i
głębokie brzmienia, takie jak microfunk, soulful czy atmospheric. W
styczniu 2008 roku wraz z Krazzem założyli kolektyw djski TMC który w
niedługim czasie przekształcił się w AMC. Aeromatic w swoim dorobku
djskim miał okazję zagrać z czołówką polskiej i światowej sceny dnb. Od
niedawna także początkujący producent.
http://soundcloud.com/amcolsztyn
Lars Fenin (Shitkatapult, Echocord, Revolver, Textone / Berlin)
Urodzony
w Hamburgu, na dzień dzisiejszy zamieszkujący Berlin, gdzie od ponad 10
lat konstruuje tech-dubowe dźwięki dla wytwórni Shitkatapult.
Od
tego czasu wydał niezliczone single i dwa albumy m.in. dla Echocord,
Textone, Revolver, Eintakt czy Mitek. Od prawie 2 lat prowadzi swoj
dubowy label - Dockrecords
W swojej karierze współpracował i tworzył
projekty z takimi artystami jak: Deadbeat, Mikael Stavöstrand, D-meteo,
K.J.Gibbs, Der Dritte Raum, Eraldo Bernocchi, Jeff Milligan. Berliński
producent jest jednym z prekursorów łączenia dubu z techno i innymi
klubowymi gatunkami. Na swym koncie współpracę z najpopularniejszymi
jamajskimi wokalistami reggae, rezydującymi w Berlinie – Tikiman'em i
Gorbi'm. Jego występy gromadzą zarówno fanów różnych odmian dubu, jak
również klubową publiczność lubiącą techno i house. Zainspirowany
brzmieniami wytwórni Basic Channel, już od dziesięciu lat współpracuje z
wytwórnią Shitkatapult. Prowadzi także własną firmę – Deck. W
listopadzie 2010 ukazało się podsumowanie jego 10 letniej współpracy z
Shitkatapult, "mixes and maxis (2000-2010)".
Jacek Sienkiewicz (Cocoon, Trapez, Klang, Recognition / Warszawa)
Jacek
Sienkiewicz jest obecnie najbardziej znanym w świecie polskim artystą
tworzącym muzykę elektroniczną. Od kilku lat gra stale w klubach całej
Europy. Jego płyty można znaleźć w sklepach całego świata. Zawdzięcza to
wyłącznie swej oryginalności i konsekwencji. Urodził się w 1978 roku w
Warszawie. Już od najmłodszych lat był otoczony muzyką. I chociaż
pierwszą jego wielką fascynacją był rap początku lat 90., to wkrótce za
sprawą pierwszych podziemnych imprez zafascynowała go muzyka powszechnie
znana jako techno. Zaczął przywozić pierwsze winylowe płyty z Berlina
(w Polsce nie istniały jeszcze wtedy takie sklepy) i zaczął grać na
imprezach, od początku preferując muzykę ambitną, choć mało popularną,
czyli minimal techno. Zdając sobie jednak sprawę z ograniczeń, jakie
niesie rola DJ'a, zaczął myśleć o tworzeniu własnych utworów, początkowo
inspirowanych minimalnym brzmieniem z Detroit. Po zakupie pierwszego
instrumentu, legendarnego TB-303 rozpoczął kompletowanie sprzętu i prace
nad własnymi kompozycjami.
Po raz pierwszy Jacek zagrał na żywo
jesienią 1996 roku w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej, tworząc
ścieżkę dźwiękową do performance'u znanego artysty Piotra
Wyrzykowskiego. Praca nad własną muzyka zaowocowała wydanym samodzielnie
CD "Recognition", którego tytuł stał się także nazwą regularnie
działającej wytwórni płytowej. Dotąd pod jej szyldem ukazało się już 10
winylowych epek - 7 autorstwa Jacka, 2 "tajemniczego" Giro Arana
(pseudonim jednego ze znanych polskich muzyków aktywnych w latach
80-tych) oraz ostatnio płytka debiutanta z Płocka - Etiopa. Dzięki
międzynarodowej dystrybucji, płyty z "Recognition" dostępne są w
sklepach na całym świecie i grane są przez DJ'ów od Słowacji po Japonię.
Pierwsze produkcje Jacka zostały dobrze przyjęte zagranicą.
Poza świetnymi recenzjami trafiały regularnie na playlisty najbardziej
znanych DJ'ów. Jednym z nich okazał się Sven Vath, od lat jedna z
największych postaci europejskiej sceny. Po niedługim czasie Jacek
wykonał remiks jednego z jego singli i wkrótce podpisał kontrakt z
Cocoon Recordings. Wydany w 2001 roku album "Techne" stał się pierwszym
pełnym albumem jednego artysty z tej wytwórni, zdobywając entuzjastyczne
recenzje. Płyta wychodziła poza standardy imprezowego techno, imponując
bogactwem detali, oryginalnością brzmienia i niezwykłą jakością
dźwięku. Nie było to jednak pierwsze wydawnictwo Jacka poza granicami
kraju - jego single ukazały się także nakładem prestiżowych niemieckich
wytwórni Trapez, Klang Elektronik, WMF czy De:Bug Hartwaren.
Wszystko
to spowodowało, że Jacek zaczął regularnie występować w europejskich
klubach i na festiwalach, w tym tak znaczących dla współczesnej muzyki,
jak Transmediale, grając u boku największych gwiazd światowej
elektroniki. Rok 2004 to rok, w którym Jacek może już uważać się za
artystę powszechnie znanego w świecie muzyki nie tylko tanecznej. Jego
kompozycja "Truly Words" trafiła na kilka znaczących kompilacji, zaś
nakładem Cocoon ukazał się jego trzeci album "Displaced", poprzedzony
epickim singlem "Dream Machine". Jacek występował z koncertami niemalże w
każdy weekend, biorąc udział w tak znanych festiwalach, jak Awakenings,
Nature One czy I Love Techno.
Jacek zapracował na swoją pozycję
wytrwałą pracą i konsekwencją, realizując swoje wizje bez oglądania się
na modne, chwilowe trendy. Wypracował sobie pozycję artysty
oryginalnego, którego charakterystyczny styl jest natychmiast
rozpoznawalny. Recognition rozwija się prężnie - w przygotowaniu jest
już kolejna płyta Jacka, a także singiel kolejnego debiutanta z naszego
kraju. O profilu wytwórni najlepiej mówią słowa jej założyciela:
Recognition ma być platformą dla wydawania, prezentacji i promocji
nowoczesnej muzyki elektronicznej, której nie da się zaszufladkować jako
techno, house, electro czy cokolwiek innego.
Jakkolwiek
przygotowywana i wykonywana za pomocą najnowszych technologii muzyka
płynie z serca i duszy. Nie znaczy to jednakże, że nic nie pozostanie
dla ciała. Z dźwiękowymi eksperymentami ramię w ramię idą bity i basy,
które na pewno poruszą słuchacza.
Feelaz (Extension Electronic Music) Poznań
Feelaz
rozpoczął swoją przygodę z muzyką elektroniczną w połowie lat
dziewięćdziesiątych, kiedy to przeprowadził się z Niemiec do Polski,
gdzie mieszkał do 12 roku życia. Na wakacjach w Londynie kupił pierwsze
winyle (głównie stare Jungle i Breakbeaty) i odtąd systematycznie
powiększał swoją kolekcję. Troszkę później pierwsze imprezy pod szyldem
"Tresora” były organizowane w poznaniu i pozwoliły mu poznać przeróżne
odmiany muzyki techno. W 1999 poznał dj'a Pete Bulla, który już od
dłuższego czasu organizował różne undergroundowe imprezy. Rozumieli się
bardzo dobrze, więc ten zaprosił Feelaz’a by zagrali wspólną imprezę. Po
jakimś czasie wspólnie zostali rezydentami bardzo małego, ale już wtedy
kultowego klubu Centrala. W 2000 roku, po zamknięciu Centrali,
przenieśli swoje imprezy do klubu MO, który z ich pomocą szybko stał się
głównym przytułkiem dla poznańskich fanów muzyki elektronicznej. W 2001
roku Pete Bull przeprowadził się do Warszawy, więc Feelaz stworzył
projekt "Extension" by rozpocząć coś nowego. Wkrótce ekipa "Extension"
zaczęła organizować imprezy w legendarnym "Eskulapie", a on sam
rozpoczął rezydenturę w klimatycznym klubie ZEZ, który po prawie 3
letniej działalności w połowie 2004 roku został zamknięty:-( W
poszukiwaniu inspiracji i nowych dźwięków w 2005 przeprowadził się do
Londynu. Ponad dwuletni pobyt miał na niego oczywiście duży wpływ i
dzięki tamtejszym znakomitym sklepom z płytami pozwolił rozwinąć jego
styl w jeszcze bardziej różnorodną mieszankę. W czasie tych dwóch lat
m.in. miał okazję regularnie grywać w klubie Ginglik oraz na imprezach
Polish the Dancefloor. Od końca 2007 roku mieszka znowu w poznaniu,
gdzie regularnie grywa w najważniejszych klubach. Muzykę, którą gra
niełatwo jest zdefiniować, gdyż po pierwsze nienawidzi nudy, w związku z
czym stara się dobierać różne stylistycznie imprezy, a po drugie
uwielbia mieszać różne gatunki, edukując przy tym publikę lecz nie
zapominając nigdy o zabawie na parkiecie. Przy tak szerokich
zainteresowaniach muzycznych i po tylu latach grania nie potrafi się
zamknąć w jakąś „szufladkę”. Spodziewać się można najróżniejszych
wariacji bassowych i breakbeatow, poprzez micro house, minimal i techno,
aż po elektronikę czy downtempo. Wszystko zależy od publiki i miejsca, w
którym gra. Feelaz grał już w większości polskich klubów, oraz miał
okazję zaprezentować swoją wizję muzyczną w takich krajach jak: Niemcy
(Tresor-Berlin, Berghain Kantine-Berlin, Hoppetosse-Berlin,
Osthafen-Berlin, Base-Sinzig), Anglia (Ginglik-Londyn, The Egg-Londyn,
Gramaphone-Londyn, Aquarium-Londyn, Exit-Londyn), Ukraina (Kievbass @
Xlib club - Kijów) czy śródziemnomorska Malta (Liquid club-San Gwann,
Infinity Festival-Zabbar). Na przestrzeni lat miał okazję grać u boku
tak wszechstronnej gromadki artystów jak: Si Begg, Dan Bell/DBX, Luke
Vibert, Akufen, Scuba, DJ Assault, Milanese, The Hacker, Jeff Mills,
Neil Landstrumm, Surgeon, Skream & Benga, Bill Youngman, Damian
Lazarus, Dapayk, DJ Maxximus, Dj Pete/Substance, dOP, Falko Brocksieper,
Jazzsteppa, Jeff Samuel, Paul Brtschitsch, Shackleton, Synkro &
Indigo, The Hacker, Tim Wright, Titonton Duvante, Tobias Schmidt, Adam
Sky (ex-Adamski ) i wielu innych, co również ukazuję odbicie jego
różnorodnego stylu mixowania.
Piotr Bejnar (Mo's Ferry Prod., Night Drive Music, Open Concept / Olsztyn)
Producent,
live-performer, animator kulturalny, dj, grafik komputerowy,
dźwiękowiec (udźwiękowił całoroczną ramówkę do TVP Kultura 2010).
Zdecydowanie jedna z najbardziej ekscentrycznych postaci polskiej sceny
klubowej. Już jako 16 latek zainteresował się matematycznym rozkładem
utworów muzycznych. Jako live performer eksperymetuje z różnorodnymi
nowotorskimi technikami grania na żywo, prezentując spektrum wyszukanych
brzmień. Dzięki rozległym zainteresowaniom muzycznym, Piotr Bejnar jest
częstym gościem wydarzeń kulturalnych, niekoniecznie tanecznych. Jest
również organizatorem cyklu imprez o nazwie „Black Roses”.
Piotr nie
ulega modzie, przyzwyczajeniu, czy uprzedzeniu w muzyce - wychwytując
brzmieniowe perełki z różnych stylów elektroniki. Występy na żywo w
wykonaniu Piotra Bejnara to niezbyt typowy live. To żywa improwizacja,
do udziału w której Piotr zaprasza publiczność, a ta w efekcie generuje
dźwięki razem z nim.
Podczas jednej z imprez Piotr nie miał
miejsca na położenie swojego MIDI controlera wiec zagrał trzymając go w
rekach. Od tamtej pory przyjaciele okrzyknęli go mianem dj'a „Modern
Talking” oraz „Unstopable Korg Rider” czy „Czarodziej z krainy KORG”.
Pomysł ewoluował, Piotr zminimalizował swój setup i zaczął grać live'y
trzymając sampler w rekach, jednocześnie tańcząc z ludźmi na parkiecie.
Muzyka tworzona przez Piotra to jego zdaniem – „taneczna elektronika”.
Każdy,
kto choć raz widział go w akcji na pewno zgodzi się ze stwierdzeniem,
iż Piotr to wyjątkowa postać. Jego niecodzienne performance’y
przysporzyły mu rzesze fanów w całym kraju.
W jednym z wywiadów
Bejnar zapewnia, że nie zrealizował jeszcze wszystkich swoich
scenicznych pomysłów. W Live Actach chciałby używać więcej instrumentów
akustycznych podłączonych do efektorów. Marzy, by zagrać na żywo bez
jakichkolwiek przygotowań. Wielki miłośnik Jazzu i Snookera.
Obecnie
Piotr zajmuje się udźwiękawianiem spotów reklamowych, trailerów,
prezentacji multimedialnych, gra dj sety sterowane iphone'm i pracą nad
albumem.
http://www.myspace.com/piotrbejnar
Clicktime (Open Concept Recordings, Black Roses / Olsztyn)
Dj,
producent, kolekcjoner winyli. Przygodę z muzyką elektroniczną
rozpoczął pod koniec ubiegłego stulecia, kiedy w ręce wpadła mu kaseta z
holenderskim hardcorem. Jakiś czas później, zainspirowany pierwszą
płytą The Prodigy , zaczął produkować kawałki i miksować je na
komputerze. Fascynacja elektroniką przechodziła różne etapy, ale
największy wpływ wywarły na nim wczesne produkcje wytworni Tresor oraz
set wydany na CD: „Tresor Tracks Mixed By Pacou”. Od tamtego czasu
minęło kilka lat, a jego styl ewoluował bardziej w stronę takich labeli
jak: M_nus, Pokerflat, Trapez, Traum, Freude am Tanzen, Perlon, Vakant,
Mobilee, Supdub, czy Wagon Repair. W jego torbie z płytami znaleźć można
szerokie spektrum muzyki elektronicznej, od downtempo, przez minimal,
po warczące electro. Stara się nie dzielić muzyki na gatunki, woli
raczej określać muzykę w kategoriach dobrej i słabej. Dlatego też nie
ogranicza się stricte do elektroniki, w swoich setach wplata sample z
najróżniejszych czarnych płyt, od wokali z polskich i zagranicznych
klasyków, poprzez płyty scratch/battle, a kończąc na winylach nagranych
dla BBC w latach siedemdziesiątych, przedstawiających odgłosy
otaczającej nas rzeczywistości. Przez jakiś czas mieszkał w Anglii,
gdzie spędzał długie godziny na przesłuchiwaniu winyli w starych
antykwariatach, co zaowocowało pokaźnym zbiorem „dziwnych” płyt. Jego
sety są nieszablonowe i zaskakujące, do setup'u często podpina trzeci
gramofon lub sampler.
http://www.myspace.com/clicktimemusic
Michał Mierzwa (Antistatic Family / Poznań)
Michał
Mierzwa, absolwent ASP w Poznaniu. Członek grupy audiowizualnej
Antistatic Family i jednocześnie postać wyróżniająca się na polskim
rynku, a wizualizacje na żywo to tylko jedna z przestrzeni jego
aktywności. Z powodzeniem działa także na polu grafiki i identyfikacji
wizualnej, Współtworząc studio kreatywne Uniforma (www.uniforma.pl) jest
autorem elementów identyfikacji wizualnej dla TVP Kultura,
realizowanego przez TVP2 Sopot Hit Festiwalu, czy Festiwalu Filmów
Krótkometrażowych Short Waves (www.shortwaves.pl). Od lat aktywnie
wpływa na polską kulturę będąc odpowiedzialnym za oprawę wizualną i
merytoryczny rozwój polskiej edycji Festiwalu Future Shorts
(www.futureshorts.pl) i Festiwalu Nowych Zjawisk Audiowizualnych
Vivisesja (www.vivisesja.pl).
Robi wizualizacje od 2002 roku. Przez
ten czas robił wizualizacje na terenie całej Polski i poza nią, m.in. w
Londynie czy Berlinie.
Jackname Trouble
Jacek
Tworkowski - producent muzyczny pochodzący z Olsztyna. Jacek
zaintrygowany rolą przypadku i błędu w muzyce. Uwielbia wszelkie
urządzenia z przyciskiem "random". W swoim projekcie o wielemówiącej
nazwie "Jackname Trouble" opiera się na formach experymentalnych
oscylujących wokół stylu LA electronica, wypełnionych dużą dawką
sentymentalnych melodii, mnóstwem samplingu i idm'owych sekcji
perkusyjnych. Kocha dobrą muzykę - tak jak my wszyscy...
Krill.Minima / Marsen Jules ( Thinner, Native / Niemcy)
Czyli
niemiecki producent pochodzący z Dortmundu Martin Juhls. Martin to
jedna z najważniejszych i najbardziej uznanych / cenionych postaci na
niemieckiej scenie muzyki elektronicznej. Cóż gra ? Niektórzy mawiają,
że egzotycznny ambient ale nie dajcie się zwieźć. Muzyka jaką oferuje
ten utalentowany Niemiec to dub - click, ambient - dub czasami dryfujący
w stronę dub techno. krill.minima to zdobywca nagrody quartz za darmowy
album "urlaub auf der balkonien" wydany sumptem niestniejącego już
netlabelu thinner - jednego z tych, które odpowiadają za to jak dziś
wygląda ta nieco subtelniejsza strona elektroniki. Jaka jest muzyka
którą prezentuje Martin ? Perfekcyjna. Kompozycja szumów i trzasków
przeplatanych basem. Czasami ambientowe plamy dźwięku. W sam raz na
niedzielne lenistwo. krill.minima to ponad wszelką wątpliwość styl i
rozpoznawalne brzmienie.
http://krillminima.de
http://discogs.com/artist/Krill.Minima
http://marsenjules.de
http://discogs.com/artist/Marsen+Jules
Krzysztof Orluk ( Databloem )
Urodzony
w styczniu 1986 roku, zamieszkały w niewielkim mieście na południu
Polski (50° 22' 50'' N 18° 48' 14'' E). Z zamiłowania muzyk i kompozytor
brzmień elektronicznych z pogranicza ambient / drone /minimal / lo-fi,
amator makrofotografii. Jego twórczość to kompromis pomiędzy światem
sprzętu audio i oprogramowaniem komputerowym, akustycznymi i
elektroakustycznymi instrumentami, oraz nagraniami dźwięków otoczenia i
przedmiotów codziennego użytku (tzw. field recording). Muzyk chętnie
sięga po brzmienia orkiestrowe,dźwięki fortepianu i gitary
elektroakustycznej, a także próbki dźwiękowo - instrumentalne nagrań
pochodzących ze starych płyt winylowych oraz zapomnianych i zniszczonych
taśm magnetofonów szpulowych, wszystko podane w niskiej jakości,
niższej od ogólno przyjętych standardów muzycznych. W przeciwieństwie do
współczesnej muzyki hi-fi, efektem pożądanym w twórczości Orluka są
zakłócenia, szum, hałas, przypadkowe odgłosy towarzyszące rejestracji
nagrań w terenie, harmoniczne i zabiegi ograniczające częstotliwości
dźwięków oraz ich degradacja.
http://discogs.com/artist/Krzysztof+Orluk
Sourone - Live !( glitchy tonic , IDMF / Olsztyn)
Sourone
czyli Michał Kalinowski. Jednoosobowy projekt skupiony na szeroko
pojętej muzyce elektronicznej z silnym naciskiem na eksperymentalizm.
probuje swych sił w przeróżnych gatunkach od electro przez idm
zahaczając o drum'n'bass, a wszystko z lekką nutką psychedelii i mocno
nasiąknięte glitchem . nieustannie szuka inspiracji w czymś nowym i
poszukuje coraz to świeższych brzmień, jednocześnie stara sie wypracować
swój własny styl, który zasłuży na miano oryginalnego i unikatowego.
http://soundcloud.com/sourone
Jacek Ql (Olsztyn)
JACEK
QL, tak naprawdę Jacek Maciejewski pochodzi z Olsztyna. Swoją przygodę z
muzyką klubową rozpoczął w pierwszej połowie lat 90-tych. Poszukując
swojego brzmienia przeszedł drogę od wczesnej muzyki housowej przez
techno, trance, aby finalnie całkowicie poświęcić się graniu i
promowaniu szeroko rozumianej muzyki chilloutowej. Od początku lat
90-tych aktywnie współtworzył olsztyńską scenę klubową jako dj i manager
muzyczny pierwszego i drugiego Pubu From oraz klubu Boomtown. Grywał w
wielu nieistniejących już dziś niestety klubach takich jak Masarnia,
Vegas, Kolejarz, For, Come In, Rewers i innych. Twórca pierwszej w
Olsztynie, autorskiej audycji radiowej w Radiu WaMa, poświęconej muzyce
klubowej i elektronicznej;STREFA QL; bo tak brzmiała jej nazwa była
próbą usystematyzowanego przedstawienia spectrum ówczesnej muzyki
elektronicznej. Wówczas, dla wielu miłośników tego rodzaju muzyki
audycja ta była jedynym źródłem oryginalnych i aktualnych brzmień. Pod
tą samą nazwą odbywał się również cykl imprez muzycznych cieszących się
szerokim zainteresowaniem. W 2004 roku przerwał swoją współpracę z
klubem Boomtown aby przenieść się do Warszawy gdzie rozpoczął swoja
przygodę w kultowym klubie Le Madame jako rezydent, manager muzyczny,
twórca i animator najprężniejszej sceny chillautowej ówczesnej Warszawy.
Od
ponad 11 lat gra tylko sety chilloutowe, unikając zgiełku głównego
parkietu na rzecz magicznej atmosfery chillroomów. Początkową fascynację
organicznymi brzmieniami sceny austryjackiej i niemieckiej uzupełnia
elektoniką ,eterycznym dnb, nie stroniąc od minimalu, klików czy street
poetry. Sety Jacka QL charakteryzuje wszechobecny eklektyzm,
podporządkowany jednak prawidłom budowania spójnej muzycznej opowieści
pełnej zwrotów akcji i niespodziewanych wątków. Znajdziecie tam wszystko
co leży na przecięciu muzyki elektronicznej z folkiem, jazzem,
tradycyjną muzyką świata i muzyką poważną. Wszystko to misternie
przeplatane nutą brzmień skandynawskich, których jest miłośnikiem i
gorącym propagatorem. To właśnie w Oslo, pod koniec lat 90-tych zaraził
się graniem muzyki chilloutowej.
Jak sam mówi, nie kręci go granie
przebojów, czy szokowanie nowymi brzmieniami, a raczej budowanie
magicznej przestrzeni sprzyjającej muzycznym podróżom w ciepłej a często
mrocznej atmosferze chillroomu, o czym niejednokrotnie można było się
przekonać uczestnicząc w imprezach z jego udziałem.
Bilet :
25.02 - 35 pln
26.02 - 35 pln
27.02 - 20 pln
Karnet :
do 10.02 - 60 pln
od 11.02 - 70 pln
Rezerwacje i detale :
nufoniafestiwal@gmail.com
http://www.myspace.com/nufoniafestiwal
http://www.facebook.com/nufoniafestiwal
Wywiad z Martin'em Juhls'em
Poniżej kilka pytań, na które odpowiedział Martin Juhls, który jako krill.minima wystąpi 27.02.2011 w ramach Nu:Fonia Festiwalu:
Nu:Fonia: Martin – byłeś kiedykolwiek w Polsce ?
Martin Juhls: Nie. To będzie moja pierwsza wizyta. Niemniej słyszałem sporo dobrego o polskiej publiczności.
Nu:Fonia: Taak. Jesteśmy wymagający. Opowiedz nam o tym co kształtowało Cię muzycznie.
Martin
Juhls: Bardzo wiele różnych rzeczy. Od najstarszych muzycznych
kompozytorów takich jak Satie, Liegtie, Steve Reich, Luigi Nono czy Arvo
Part po pionierów wczesnej elektroniki jak Stockhausen i Pierre
Schafer. Podobnie duży wpływ miały na mnie ambientowe legendy takie jak
Brian Eno, Harold Bud czy Steve Roach. Niemniej słucham bardzo dużo
różnej gatunkowo muzyki, bez względu na to czy jest to indierock, nu
rave, drumandbass, dubstep czy modern jazz. Słucham także całej rzeszy
wokalistów i wokalistek.
Nu:Fonia: Znany jesteś z tego, że większość
swojego pokaźnego muzycznego dorobku, który stoi przecież na najwyższym
poziomie, wydałeś całkowicie za darmo w labelach takich jak choćby
nieistniejący już Thinner czy siostrzany Autoplate. Wytłumaczysz ten
modus operandi ?
Martin Juhls: Myślę, że wydanie muzyki “za darmo”
często stanowi najlepszy sposób na dotarcie do ludzi na całym świecie.
Odnoszę wrażenie, że określenie “darmowy” jest naturalnym atrybutem
muzyki w czasach komunikacji cyfrowej.Generalnie obserwuje tendencję, w
której słuchacze coraz mniej wagi przywiązują do twardych nośników
takich jak płyty kompaktowe czy winylowe. Internet pokazuje, że muzyka
nie jest własnością. I w mojej opinii przyszli słuchacze będą chcieli
mieć własne łatwo dostępne archiwa muzyczne, którym będą mogli się
dzielić z przyjaciółmi w prosty sposób. Myślę, że serwis taki jak na
przykład last.fm pokazał wszystkim drogę dokąd zmierza świat muzyki.
Nu:Fonia: Za nami rok 2010. Zdradzisz swoje plany na rok 2011 ?
Martin
Juhls: Oczywiście. Po pierwsze: po licznych opóźnienach wydaję w ramach
Marsen Jules Trio EPkę. Ukaże się ona w lutym. Koniec kwietnia to czas,
w którym światło dzienne ujrzy wreszcie album Nostalgia (pod
pseudonimem Marsen Jules). No i mam nadzieję, że uda mi się wydać jako
Marsen Jules Trio pełnoprawny album. Chciałbym też grać jak najwięcej
vide nadchodzący event w Polsce.
Nu:Fonia: Skoro już jesteśmy w temacie Twojego pierwszego występu w Polsce: co zamierzasz zaprezentować ?
Martin
Juhls: Zagram jak zawsze bardzo intuicyjnego seta jako krill.minima.
Będę bazował na dotąd nie wydanym materiale. Na moje granie zawsze
ogromny wpływ ma atmosfera miejsca i ludzie jacy się gromadzą.
Nu:Fonia: Niemiecka scena muzyki elektronicznej jest jedną z najlepszych na świecie ...
Martin
Juhls: Odnoszę wrażenie, że pomimo tego, że niemcka scena prezentuje
naprawdę wysoki poziom coraz częściej jest obiektem zainteresowania
ludzi spoza Niemiec. Często jest tak, że dużo więcej dobrych opinii o
naszej scenie pochodzi z innych krajów. Być może rzeczywiście moja
rodzima scena jest prężna, z mnóstwem wydawnictw, promotrów i artystów
ale zdecydowana większość jej fanów jest rozsiana po całym świecie.
Nu:Fonia: Dziękujemy za rozmowę !
Marsen Juhls: Wszystkiego dobrego i do usłyszenia 27.02.2011 w Olsztynie!