Sztuka
Fear that we will miss something

Fear that we will miss something

  • 2022-11-17, , godzina 18:00, do 2022-12-11
  • BWA Galeria Sztuki w Olsztynie, al. Marsz. J. Piłsudskiego 38, Olsztyn

Opis

Fear that we will miss something

otwarcie: 17 listopada (piątek), godz. 18:00
czas trwania wystawy:
18.11– 11.12.2022 | sala główna
organizator:

Galeria Sztuki BWA w Olsztynie       

www.bwa.olsztyn.pl    

https://www.facebook.com/olsztynbwa

 

link do wydarzenia facebook BWA Olsztyn: https://fb.me/e/3MmzTkU1V

 

"Fear that we will miss something"* to realizacja multimedialna specjalnie przygotowana dla Galerii BWA w Olsztynie. Wyjątkowy charakter przestrzeni galerii olsztyńskiej czyni tę realizację automatycznie jedyną i niemożliwą do ponownej prezentacji w takiej skali. Całość oparta jest na powtarzającej się treści projekcji, jednak o niejednoznacznym komunikacie, w którym nie możemy rozstrzygnąć kategorycznie, czy to koniec, czy początek, zanikanie, czy pojawianie się swoistego ,,odświeżenia”. Niemożliwość kategorycznych rozstrzygnięć czyni w nas swoistą bezradność, frustrację i wytrąca wszelkie narzędzia wartościujące, jak i poczucie braku informacji. Pewna powtarzalność powoduje jednak oczekiwanie na coś, co być może się wydarzy. Ten tan jest również kumulacją potencjalności odsyłającą nas do wszechobecnej powtarzalności, którą jesteśmy z jednej strony znużeni, a z drugiej nie chcemy, aby nam coś umknęło w razie zaistnienia. Stan nie-kategorycznego napięcia, poza faktem zawierania nierozstrzygalności posiada również irytujące pozory spokoju, które mogą stanowić naturalną przeciwwagę do wszelkich działań o charakterze rozstrzygającym, w których to zawsze istnieje możliwość redefinicji, powrotu i ponownego rozpatrzenia. Zarówno jedna jak i druga sytuacja może, lub też nie, być dla nas nieuchwytna i może, lub też nie, wywoływać poczucie straty. / Marcin Berdyszak

Marcin Berdyszak urodził się w Poznaniu w 1964 roku. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Włodzimierza Dudkowiaka oraz z rzeźby w pracowni prof. Macieja Szańkowskiego w PWSSP w Poznaniu w 1988 roku. Od 1989 roku związany z Akademią Sztuk Pięknych w Poznaniu a obecnie Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu. Pracuje na stanowisku profesora zwyczajnego i prowadzi pracownię działań przestrzennych na Wydziale Rzeźby. W latach 1999-2002 prodziekan Wydziału Edukacji Artystycznej w ASP w Poznaniu. W latach 2002-2008 pełnił funkcję prorektora ds. studenckich i współpracy z zagranicą. Rektor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu w latach 2008-2016. Członek Stowarzyszenia Artystyczno-Edukacyjnego Magazyn, którego jest współzałożycielem wraz z Tadeuszem Wieczorkiem, Piotrem Pawlakiem i Wojciechem Nowakiem. Zajmuje się instalacją, obiektem, rysunkiem i malarstwem. Swoje prace prezentował na różnych wystawach zbiorowych i indywidualnych między innymi w Polsce, Niemczech, Słowacji, Czechach, Bośni i Hercegowinie, Rosji, Ukrainie, Finlandii, Austrii, Szwecji, Japonii, Meksyku, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Litwie, Szwajcarii, Izraelu i USA. Brał udział w licznych spotkaniach i konferencjach dotyczących edukacji artystycznej. Zrealizował kilkadziesiąt warsztatów autorskich w kraju i zagranicą. Jego prace znajdują się w licznych kolekcjach państwowych i prywatnych w kraju i zagranicą.

 

Ostatnio dodane
DoFA 2022
Wydarzenia przedfestiwalowe 10. edycji Dolnośląskiego Festiwalu Architektury DoFA

Wydarzenie odbędzie się pod hasłem "Miasto solidarne".

Nocna mara obraz
"Nocna mara", czyli groza w malarstwie Johanna Heinricha Füssliego

Czy dzieło sztuki może przywodzić na myśl horrory?

Popularne
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce
Pierwszy pokaz największej fontanny w Polsce

Nowa fontanna we Wrocławiu to największa i najdroższa tego typu inwestycja w Polsce.

Depeszowcy kontra depesze
Depeszowcy kontra depesze

Tutaj każdy chce mieć swój dekalog. Każdy depesz, względnie depeszowiec wiesza go potem na ścianie, obok mnóstwa tłustych, cudownie odbijających światło, wycałowanych i w

Lord of the Dance w Polsce!
Lord of the Dance w Polsce!

Dynamiczne i barwne widowisko Michael’a Flatley’a jest już legendą, która bezustannie oczarowuje widzów na całym świecie, wprawiając w zachwyt bogatą oprawą sceniczną i fascynując ekspresją ruchu.